Hvor meget er et tidkrævende stykke PR-arbejde værd, hvis du ikke har garanti for, at relevante medier bruger det? I en tid, hvor vi vil have valuta for pengene, er spørgsmålet naturligt. Derfor introducerer Stenstrup PR nu Resultat-PR, hvor prisen er bonusbaseret på, ja de konkrete resultater af indsatsen.
En resultatorienteret bonusaftale kræver imidlertid grundig forventningsafstemning. For hvilken presseomtale og målmedier, der har mest PR-værdi, er jo forskelligt fra kunde til kunde. Det kan hurtigt blive meget kompliceret. Herunder har vi skitseret den relativ enkle Resultat-PR-model, hvor evt. bonus beror på både væsentlighed og mængden af opnået relevant presseomtale.
Grundbeløb for interview og udarbejdelse af pressemeddelelse inklusiv individuelt redaktørpitch og medietilbagemelding, pris: 8.900 kr. – faktisk halv pris hvis ingen presseomtale opnås! Den afleverede tekst, typisk en A4side, er under alle omstændigheder kundens til fri afbenyttelse på f.eks. firmaweb og SOME.
Sådan beregner vi resultatbaseret bonus pr. opnået presseomtale på firmanavns nævnelse
- Primære medier, notér mindst tre relevante, pris: 3.000 kr. for minimum en opnået omtale.
Medienavne: F.eks Nordjyske Stiftstidende
- Sekundære medier, notér mindst tre relevante, pris: 1.000 kr. for minimum en opnået omtale.
Medienavne:
Herudover ekstra bonus pr. forud aftalt opnået skriftligt medie.
- for landsmedier, net eller papir (JP, Børsen, Politiken, finans.dk, BT, Gastro etc): 5.000 kr. pr. stk.
- for regional- eller firmamedieomtale, skriftlige (Nordjyske, Aarhus Stiftstidende TV2Nord.dk, Kiwi, Licitationen og Building Supply etc): 3.000 kr. pr. stk.
- for lokal og øvrige nichemedier, (ugeaviser, fagmedier, og øvrige platforme m.m.) 1.000 kr. pr. stk.
Yderligere opnået aftalt TV-bonus
- TV-indslag (nationalt indslag eller program på DR, TV2, TV3 eller lign.): 20.000 kr.
- TV-indslag (regionalt TV2Nord, 24Nordjyske, Jyske Bank TV eller lign.) eller landsradio: 5.000 kr.
Navne:
Prisforudsætning pr. omtale ved mindst 1250 tegn med mellemrum eller 60 sek. TV. Halv pris for mindre eller kortere. Der skelnes ikke mellem egen- eller citathistorier.
Fakturering: Grundbeløb faktureres ved aftalens indgåelse. Presseomtale opgøres og dokumenteres senest 60 dage efter seneste aftalte pressepitch, og der bonusfaktureres så vidt muligt samlet efterfølgende. Alle nævnte priser er ex moms. Max bonusomkostning pr. opg. (udover grundpris): 30.000 kr., hvis ikke andet aftales.
Individuelle tilføjelser til aftale:
NB Foto og illustrationer: Det forventes, at kunden leverer relevante pressefotos. Stenstrup PR samarbejder og kan anbefale flere professionelle pressefotografer – pris 3.500 kr. inklusiv grundig briefing.