CSR – adgangtil oprigtig PR

At synliggøre samfundssind og socialt ansvar og -forståelse er en meget direkte måde at skabe troværdighed og opbakning til jeres virksomhed eller organisation både eksternt og internt

130807 JV feriehytte 2

Jyskevestkystens omtale, den 7. aug. 2013, af Scandi Bygs CSR-projekt med Foreningen Familier med Kræftramte Børn. (klik på artiklen for at gøre den større.)

 

Stenstrup PR analyserer og rådgiver jeres virksomhed på vej mod skræddersyede CSR-projekter*, der giver mening i forhold til netop jeres virksomhedsprofil.

Sammen med den modtager (organisation, forening eller lignende), som I ønsker at støtte, yder Stenstrup PR rådgivning og udvikler sammen med jer et oprigtigt, originalt og vedkommende projekt til fælles glæde for både giver og modtager. Det rigtige CSR projekt støtter naturligvis først og fremmeste den gode sag, som I ønsker. Men det skaber også medarbejderstolthed og – glæde internt samt respekt omkring jeres virksomheds navn og produkt blandt kunder og samarbejdspartnere. Evt. støttet af forsigtig og velovervejet brug af PR.

Et vellykket CSR engagement – Corporate Social Responsibility på dansk: Virksomhedernes sociale ansvar – er først og fremmest oprigtigt ment og i reglen et langsigtet projekt, der kræver grundigt forarbejde. Hos Stenstrup PR har vi ideerne og journalistisk erfaring med, hvad der kan fungerer for både giver, modtager og i forhold til til omverden.

Feriehytte til kræftramte

I 2013 var Stenstrup PR’ katalysator for byggevirksomheden Scandi Bygs overdragelse af en selvudviklet feriehytte til Foreningen Familier med Kræftramte Børn. En hytte, der ganske opsigtsvækkende og synligt blev opstillet på Henne Strand Camping, en af landets allerbedste, mest børneegnede og veludstyrede campingpladser – ved Vesterhavet nær Varde.

Skiltet, der diskret minder interesserede om at ferie hytten er en gave skrues op af Kurt Hansen, formand for Foreningen Familier med Kræftramte Børn (t.h.) og direktør JesperHoffmann, Scandi Byg a/s (t.v.)

Skiltet, der diskret minder interesserede om at feriehytten, er en gave skrues op af projektets samarbejdspartnere, Kurt Hansen, formand for Foreningen Familier med Kræftramte Børn (t.h.) og direktør Jesper Hoffmann, Scandi Byg a/s (t.v.)

Først og fremmest er projektet selvfølgelig blevet til glæde for foreningens medlemmer, der altid har gratis førsteret til ferieophold af kvalitet. Men også for campingpladsen, der har påtaget sig den daglige rengøring og vedligehold, og til gengæld må udleje hytten, når den er fri. Og endelig til glæde for giveren, i dette tilfælde Scandi Byg a/s, som udover at kunne glæde sig over at have gjort noget rigtig godt for en betrængt gruppe mennesker, samtidig fik opstillet en diskret “reklame” for sit byggeprodukt i det helt rigtige miljø, som også kan fremvises for potentielle kunder og samarbejdspartnere.

Stenstrup PR modtog fra alle involverede parter stor ros for projektets udvikling, originalitet og gennemførsel og skaffede samtidig meget medieopmærksomhed. Læs herunder også hvad bl.a. Kristeligt Dagblad skrev om projektet (naturligvis på baggrund af pressemeddelelse, som Stenstrup PR udarbejdede og udsendte):

 

Bagsideartikel i Kristeligt Dagblad om Scandi Bygs CSR-projekt den 9. august. 2013

Bagsideartikel i Kristeligt Dagblad om Scandi Bygs CSR-projekt den 9. august. 2013